DÜŞÜK

Düşük

Anne ve baba adayları için hamilelik dönemi kutsal ve değerli bir dönemdir. Bireyler bu dönemde hayatlarını bekledikleri bebek için değiştirmeye başlarlar ve büyük bir heyecan içerisindedirler. Ancak düşük gibi bir anne adayının başına gelebilecek en kötü durumdan kaçınmak her zaman mümkün olmaz ve bazen annenin sağlık sorunlarından dolayı, bazen de bebeğin kendi gelişim problemlerinden dolayı düşük meydana gelir.

Düşük bebeğin 20. haftadan önce kaybedilmesidir ve 20. hafta sonrasında bebeğin rahimden ayrılarak dışarı çıkması ise erken doğum olarak adlandırılır. 20. hafta sonrasında yaşama şansı bulunan bebek, maalesef 20. haftadan önce dışarı çıkacak olursa yaşayamaz. Pek çok düşük vakası ise henüz 15. haftaya gelmeden gerçekleşir ve bu nedenle bebek tamamen kaybedilir.

Düşüğün ortaya çıkacağını tahmin etmek her zaman mümkün olmaz ancak düşük sırasında yaşanan kanamalar, ağrılar, bulantılar ve kas krampları, düşüğün geldiği konusunda annelere işaret etmektedirler. Özellikle sırt bölgesinde ortaya çıkan ağrılar da bu konuda ciddi bir sinyaldirler.

Düşük Belirtileri Nelerdir?

• Vajinadan akıntı, kanama, pıhtılaşmış dokuların gelmesi
  • Hızlı kilo kaybedilmesi
  • Kas ve karın krampları
  • Kalça ve sırt bölgesinde sert ağrılar
  • Beklenmedik kanamalar
  • Hamilelikte olması gereken şeylerin olmamaları

Ancak bu belirtilerin her anne adayında ortaya çıkacağını da düşünmemek gerekli. Zira bazı anne adayları hiç bir belirti göstermeden düşük yaşamış olabilirler ve bu durum genellikle doktor kontrolünde kendisini göstermektedir. Dolayısıyla düşük belirtisi yaşamasanız bile düzenli olarak doktor kontrolünü aksatmamanız gerekmektedir. Böylece gebelikte ortaya çıkabilecek istenmeyen durumların tespiti mümkün olacaktır.