AĞRILI CİNSEL İLİŞKİ

Ağrılı Cinsel İlişki

Cinsel ilişkide acı ve ağrı oldukça sık karşılaşılan bir problemdir.. Kadınlar cinsel ilişki hayatlarında çeşitli nedenlerden kaynaklı cinsel ilişkide ağrı acı duyabilir. İlişkiye girmesini engelleyebilir ve veya cinsel ilişkinin kalitesini düşürür. Cinsel ilişki anında acı ağrı farklı nedenlerden farklı derecelerde olabilir nın niçin ve niye oluştuğunu bilmek için, cinsel ilişki anında genital organlarımızda ne gibi değişimler olduğunu hakkında fikir sahibi olmak son derece faydalıdır.. Kadınlarda, cinsel ilişkide ağrı vajinanın yüzeyinde, vajinanın hemen girişinde veya içeride vajinanın derininde duyulabilir. içinde. Derin ağrı kalçada belde, alt karın bölgesinde, rahimde veya mesane de oluşur.Cinsel ilişki anında duyulan farklı ağrı çeşitlerinin, farklı sebepleri vardır. Nedeni bulmak önemlidir çünkü nedene yönelik tedavi planlanmalıdır.

Cinsel İlişkide Ağrı ve Acı Nedenleri

Kadın genital yapısı cinsel ilişki anında sırasıyla:
· İstek – Cinsel İlişkide bulunma arzusu
· Uyarılma – Kadın genital organda değişikliklerin oluştuğu devredir.. Vajina ve vulva ıslanır ve vajina girişindeki kaslar gevşer. Klitoris büyür., vajina derinleşir ve genişler.
· Orgazm – Cinsel cevabın doruğu. Vajina ve rahim kasları kasılır ve güçlü bir zevk duygusu yaratırlar. Klitoris de orgazmı hissedebilir.
· Çözülme – Vajina, klitoris ve rahim normal durumlarına geri döner.
Uyarılma dönemi son derece önemlidir. çünkü partnerinizin vajen içine girmesi için vajinanızın kendisini hazırladığı dönemdir. Eğer bu doğal düzenin herhangi bir kısmında problem yaşarsanız cinsel ilişki anında rahatsızlık veya ağrı duyabilirsiniz.Hatta hiç ilişkiye tam olarak sağlıklı giremezsiniz.